Trei sfaturi pentru reducerea fumatului

Este util sa aflati de ce asociati placerea cu fumatul, pentru ca pana cand descoperiti ce beneficii va ofera acest lucru, va fi dificil sa opriti acest model de comportament de dependenta. Motivul este ca facem tot ce facem pentru unul din cele doua motive – fie pentru a evita durerea (de exemplu, pentru a evita durerea de a fi concediat) sau pentru a obtine placere (de ex. Relaxare sau bucurie).

La un moment dat, veti avea o placere asociata cu fumatul – ar putea fi asociat cu relieful fiziologic al tensiunii sau ar putea fi mai emotional, asa cum de multe ori oamenii au inceput sa fumeze pentru beneficii sociale – la urma urmei, multi fumatori spun ca zona de fumat este partea cea mai distractiva si sociabila a oricarui bar, in zilele noastre, asa ca daca ai aceasta asociatie, va fi greu sa renunti la ea in timp ce asociezi fumatul cu bucuria sociala.

In acest sens, iata trei sfaturi pentru a va ajuta sa va reduceti fumatul:

 MODIFICAREA ASOCIATIEI
Daca fumati, inseamna ca la un nivel profund trebuie sa asociati o anumita forma de placere cu fumatul – altfel nu ati fi facut-o. Acum, daca creierul va uneste mai multa placere decat durere la un anumit comportament, veti continua sa faceti acest lucru.

Prin urmare, trebuie sa aveti o schimbare mentala si sa schimbati asocierea cu punctul in care va legati mai multa durere de fumat decat de placere – de aceea majoritatea oamenilor renunta cu adevarat dupa un eveniment semnificativ de viata, cum ar fi un copil sau un diagnostic negativ.

INLOCUIREA LOR CU O ALTERNATIVA
Poate fi util sa inlocuiti tigarile pentru fumat pentru o alternativa mai putin daunatoare, cum ar fi vaping sau patch-uri de nicotina. Ideea este ca de multe ori este mult mai usor sa va despartiti de tigari prin inlocuirea lor cu o alternativa mai putin daunatoare.

TINETI-VA OCUPAT
Atunci cand renunti la orice dependenta, este imperativ sa va ocupati – deoarece poftele vor avea tendinta sa loveasca cel mai greu atunci cand mintea voastra este libera sa se rataceasca. O modalitate foarte buna de a va distrage atentia de la pofta este sa faceti ceva sanatos pentru a inlocui comportamentul – cum ar fi baut un pahar de apa sau mergeti la sala de gimnastica. Desigur, nu suna distractiv, dar in plus fata de modalitatile traditionale de a pastra ocupat, cum ar fi a merge la cinema si de a petrece impreuna cu prietenii tai, vor exista momente cand esti singur, si atunci cand poftele tind sa loveasca cel mai greu.