Super alimente pe care fiecare senior ar trebui sa le manance

„Super-alimente” este unul dintre cele mai recente cuvinte din lumea dietei. Probabil ati auzit ca acest cuvant este folosit in mod regulat, dar s-ar putea sa va intrebati exact ce inseamna. Super-alimentele sunt acele alimente care sunt considerate a fi surse puternice de nutritie. Acestea contin niveluri ridicate ale celor mai importante substante nutritive, facandu-le astfel exceptional de bune pentru sanatatea ta.

De ce sunt super-alimentele importante pentru seniori

Super-alimentele sunt importante pentru persoanele de toate varstele; totusi, pentru seniori, acestea sunt deosebit de importante. Intrucat corpul dumneavoastra are nevoie de mai multi nutrienti pentru a combate anumite boli; mai mult, esti mai predispus la daunele pe care radicalii liberi le fac si distrug celulele pe tot corpul. Deoarece suplimentele alimentare contin cantitati mari de nutrienti importanti, precum si antioxidanti, ele sunt un instrument puternic pentru a lupta impotriva diferitelor conditii legate de varsta.

Iata cateva optiuni excelente pe care le puteti include in dieta:

Ciocolata neagra

Este o conceptie gresita ca ciocolata este rea pentru sanatatea ta; totusi, contrariul este adevarat. De fapt, ciocolata neagra care contine cel putin 70% cacao este una dintre cele mai sanatoase alimente. Ciocolata neagra este incarcata cu minerale si antioxidanti, precum si fibre solubile. Ea poate preveni daunele provocate de radicalii liberi, imbunatateste sanatatea cognitiva si chiar reduce riscul bolilor cardiovasculare.

Coacaze

Nu este un secret ca afinele sunt bune pentru tine, dar s-ar putea sa fii surprins sa afli ca ele sunt una dintre cele mai sanatoase din toate tipurile de fructe de padure. Afinele sunt o excelenta sursa de antocianina, elementul care da acestor fructe de padure o nuanta stralucitoare albastra. Antocianina s-a dovedit a fi foarte eficienta pentru protejarea impotriva unei game largi de boli, cum ar fi cancerul, diabetul, bolile de inima si chiar boala parodontala. De asemenea, ajuta la imbunatatirea functiei creierului.

Nuci

Exista atat de multe tipuri diferite de nuci, iar cele mai multe dintre ele ofera beneficii incredibile pentru sanatate. Acestea sunt bogate in acizi grasi omega-3 si sunt impachetate cu agenti antiinflamatori. Daca mananci mai multe fructe cu coaja lemnoasa, poti reduce riscul de a dezvolta diverse afectiuni, cum ar fi cancerul, boala coronariana si artrita. Nucile pot imbunatati, de asemenea, functia creierului.

Rosii

Pierderea osoasa este o mare preocupare pentru seniori. Tomatele contin cantitati mari de licopen fitochimic, care s-a dovedit a imbunatati sanatatea oaselor si a preveni osteoporoza. Ele pot, de asemenea, reduce riscul de boli de inima si de cancer de prostata.

Fasole

Fasolea a fost de mult cautata ca fiind o hrana sanatoasa si, din motive intemeiate: acest super-aliment este ambalat cu vitamine si minerale esentiale si contine si antioxidanti. Nutritia oferita de boabe poate imbunatati functia vaselor de sange, reduce tensiunea arteriala, imbunatateste sanatatea inimii si previne dezvoltarea bolilor cardiovasculare.

 

Ceai verde

Aceasta forma speciala de ceai este incarcata cu antioxidanti care pot oferi o multime de beneficii pentru sanatatea dumneavoastra. Unele dintre efectele pozitive ale consumului de ceai verde includ reducerea riscului de aparitie a anumitor tipuri de cancer, cum ar fi prostata si stomacul, imbunatatirea sanatatii parodontale, reducerea riscului de artrita si imbunatatirea functiei cognitive.