Imagini optimizate SEO pentru mai multi vizitatori

Daca ai un magazine online, atunci optimizarea pozelor pentru SEO este o arta pe care ar trebui s-o stapanesti foarte bine. Zicala o imagine face cat o mie de cuvinte este extrem de adevarat in acest domeniu unde singura cale prin care clientul poate evalua cat de cat produsul este poza. Este adevarat ca textul spune multe, in special caracteristici tehnice si fizice dar, textul nu are aceeasi credibilitate ca o poza care face produsul sa devina intr-o anumita masura tangibil.

In plus, clientii nu se indragostesc niciodata de un text sec dar de multe ori le ramane in minte o poza cu un produs deosebit. De la atragerea de utilizatori care se aventureaza prin Google si pana la reducerea timpului de incarcare a site-ului, optimizarea pozelor iti poate aduce o multime de beneficii si avantaje. Ce trebuie sa faci pentru a beneficia de ele?

Denumeste imaginile

Evita sa uploadezi imagini cu nume gen 00012307.jpg sau IMG007.jpg. Gaseste-le un nume relevant si simplu care sa includa informatii relevante despre produsul din imagine. Cu alte cuvinte care sa includa cuvinte cheie. De exemplu, daca vorbim despre un laptop iclude in titlu marca, modelul, culoarea, diagonala ecran.

Optimizeaza tag-urile ALT

Tag-urile ALT sunt folosite de motoarele de cautare atunci cand nu pot deschide poza. In acelasi timp tag-urile alt te ajuta in strategia de SEO adaugandu-se la textul optimizat din website-ul tau si reprezinta cea mai buna metoda pentru ca pozele tale sa ajunga in primele pozitii in cautarile Google. Include in textul ALT o descriere simpla o continutului imaginii. La fel ca si in cazul titlului pozelor, include marca, modelul, culoarea si alte informatii esentiale despre produsul tau daca este cazul. Evita sa incarci tag-urile ALT cu prea multe cuvinte cheie si nu include tag-ul ALT pontru pozele care fac parte din designul site-ului si nu au o valoare individuala.

Mai multe unghiuri, mai multe sanse de vanzare

De cele mai multe ori o singura poze pentru un produs nu este suficienta. Utilizatorii au nevoie sa vada produsul din mai multe unghiuri, exterior/interior daca este cazul, etc. Ofera-le aceasta posibilitate si foloseste pozele pentru a urca in SEO redand tag-uri ALT unice pentru fiecare dintre poze.

Dimensiuni

Incearca sa reduci pe cat posibil dimensiunea pozelor tale fara a afecta calitatea. Cei mai multi dintre utilizatori asteapta in medie 3 secunde pentru ca o pagina sa se incarce, dupa care trec mai departe. Google foloseste timpul de incarcare a paginii ca factor in algoritmul sau de evaluare a site-urilor. O modalitate in care poti reduce dimensiunea pozelor tale este sa alegi „Save for web” in Photoshop si sa optezi pentru cea mai mica dimensiune care iti ofera o calitate buna a imaginii. Ca regula, incearca sa mentii dimensiunea imaginilor sub 70kb.

Tipul potrivit de imagine

Sunt trei tipuri de fisiere imagine dintre care poti alege si anume jpeg, gif si png. Jpeg sunt imagini de calitate mai buna care pot fi reduse destul de mult. Gif-urile se folosesc mai mult pentru imagini simple gen iconite. Fisierele png incep sa fie din ce in ce mai folosite. Pot fi folosite pentru imagini mai complexe decat gif-urile si nu se degradeaza in timp prin prelucrari repetate. In acelasi timp insa nu permit dimensiuni atat de mici ca jpeg-urile atunci cand vine vorba de o calitate foarte buna.

Thumbnails – cand si cum

Multe magazine online folosesc thumbnail in paginile de categorii pentru a oferi clientilor o imagine de ansamblu asupra produselor incluse. Este un instrument util insa iti poate afecta foarte mult timpul de incarcare al paginii. Ai foarte mare grija atunci cand folosesti thumbnails sa le faci cat mai mici cu putinta si testeaza timpul de incarcare a-l paginii inainte de lansa site-ul.

Testeaza

In cele din urma dar nu cel mai putin importanta: testeaza. Testeaza numarul de poze pe pagina, numarul de poze pe produs, unghiurile din care sunt facute pozele, numarul de produse pe pagina, etc. Varianta cea mai buna este cea care iti aduce cele mai multe vanzari.