Cum sa preveniti accidentele sportive – Partea I

Este foarte frecvent sa fii ranit in timp ce participi la un sport. Sportul ne impinge pana la limitele noastre fizice – multi dintre noi vom depasi ceea ce suntem capabili doar sa invingem competitia. O accidentare ar putea avea un impact negativ urias asupra capacitatii tale de a-ti exercita sportul, precum si a afecta activitatile de zi cu zi. Daca te pregatesti sa fii un sportiv serios, o vatamare ar putea fi chiar suficienta pentru a-ti distruge sansele de a-ti duce sportul mai depart. Drept urmare, prevenirea accidentarilor sportive este primordiala. Iata doar cateva dintre modalitatile cheie de a va impiedica sa va raniti.

Intinde

Limbering-ul va va ajuta sa va mentineti muschii si tendoanele flexibile. Acest lucru poate ajuta la a le oferi mai multa miscare, ceea ce poate fi important in toate sporturile. Fara intindere, muschii si tendoanele sunt mai susceptibile sa se incordeze.

Ar trebui sa va intindeti inainte si dupa ce participati la exercitii fizice. Tipul de intinderi pe care trebuie sa le faci depinde de sport – intinderea picioarelor este importanta daca intentionezi sa faci o alergare, in timp ce intinderea bratelor poate fi importanta pentru sporturile care implica o multime de miscari ale bratelor. Acest ghid al Self ofera un exemplu de cateva intinderi specifice care merita incercate.

Incalzire
Incalzirea corpului inainte de exercitiu poate preveni vatamarea. Creste fluxul de sange catre muschi, ajutandu-i sa obtina mai mult oxigen si nutrienti. Acest lucru previne incordarea sau ruperea muschilor.

O rutina de incalzire poate fi combinata cu intinderea si ar putea include o plimbare rapida timp de zece minute sau pur si simplu jogging pe loc. Ideea este sa faceti muschii pe care sunteti pe punctul de a-i folosi – pur si simplu nu-i impingeti pana la limitele lor.

Racire

Racirea este la fel de importanta ca incalzirea pentru prevenirea ranilor. Atunci cand facem exercitii fizice, muschii se umplu de sange, care pot deveni prinsi in muschii nostri, daca ne oprim brusc de a face efort. O racire lenta ajuta acest sange sa fie eliberat din muschii nostri, precum si la eliminarea deseurilor precum acizii lactici. In combinatie cu intinderea, acest lucru ajuta la prevenirea crampelor musculare, prevenind in acelasi timp lesinul, pastrand sangele care iti curge in cap, mai degraba decat sa se incorporeze in muschi.

Exercitiile de racire implica pur si simplu miscarea muschilor intr-un ritm mai lent. Aceasta ar putea include o plimbare treptata si miscarea bratelor in cercuri lente. Ca o incalzire, aceasta trebuie facuta aproximativ zece minute.