Cum ne putem revitaliza magazinele cu ajutorul espressoarelor

In urma cu aproximativ o jumatate de secol, atunci cand au aparut espressoarele, acestea erau vazute ca o modalitate de a dezvolta diverse afaceri. Erau folosite in baruri, restaurante si alte locatii de acest gen. Faptul ca erau foarte grele si mari nu puteau fi folosite in gospodarii. Ulterior, tehnologia a evoluat si acestea au devenit mult mai mici si mai usoare, astfel incat se pot gasi in casele tuturor.

Preturile nu sunt foarte mari si pot incepe de la aproximativ 50 de euro. Evident, cele care se comercializeaza la acest pret nu sunt la fel de performante precum cele care ajung pana si la 2.000 de euro.

Cand vorbim de afaceri, in momentul de fata gasim espressoarele cu preponderenta in cafenele si la barurile hotelurilor de lux. Din pacate nu prea le gasim si in alte afaceri desi acestea pot aduce profit atat indirect cat si direct. Observam deja ca aproape toate magazinele de cartier au automate de cafea. Multe dintre aceste automate nici nu apartin proprietarilor magazinelor. Va intrebati probabil de ce le tin daca nu beneficiaza de vanzarile produse de ele.

La fel ca si la tigari, comercializarea de cafea in magazine aduce si vanzari indirecte, de alte produse, pentru ca unii dintre noi simtim nevoia sa consumam cofeina si tutun. Atunci cand mergem sa bem o cafea sau sa cumparam un pachet de tigari e posibil sa cumparam si altceva pentru ca vedem produsele respective in raft si ne gandim ce ne-ar putea fi de folos mai tarziu sau ni se face pofta de ele in momentul acela. Daca nu am veni dupa cafea sau tutun, probabil nu am intra in magazin sa cumparam si altceva.

Mergand pe aceasta logica, un espressor ne-ar putea revitaliza pana si un magazin mic de cartier. Aproape toate magazinele au automate de cafea dar aproape nici unul nu are espressoare. Oamenii ar prefera in general sa consume un  espresso in locul unei cafele simple, vanduta intr-un banal pahar de plastic, chiar daca pretul este mai mare. Spre exemplu, cel mai bun espressor cu capsule ar putea fi o solutie perfecta.

Evident, e posibil ca avand doar espressor, pretul unui espresso sa li se para prohibitiv unor clienti si acestia s-ar putea indrepta spre magazinele care au automate de cafea. Asadar, ideal ar fi sa le avem pe ambele, astfel incat clientii sa poata alege.

Desi poate parea paradoxal, folosirea unui espressor ne poate ajuta sa ne branduim un magazin fara a plati pentru marketing si, din contra, primind bani pentru asta. Pe langa faptul ca nu vom plati vom avea castiguri din vanzarea espresso-urilor.

Cum se poate intampla asta!? In prima etapa magazinul va deveni cunoscut in randul consumatorilor de cafea. Ulterior acesta va deveni cunoscut si in randul celor din anturajul acestora. Este insa important sa nu mai existe alte magazine in jur care destin un espressor. Mai apoi, calitatea produselor si preturile trebuie sa fie competitive pentru ca in caz contrar consumatorii vor veni sa cumpere doar espresso-ul si mai apoi merg in magazinul vecin sa isi faca restul cumparaturilor.